- kLIk - kLIk - kLIk - kLIk -

Dating dengan isteri-isteri orang

Tajuk bukan main catchy.

Tapi betul semalam aku hang out dengan 3 isteri orang.

Bukan senang mau buat temu janji mereka yang bergelar isteri.
Walaupun sekejap, tetap bermakna untuk erti sebuah persahabatan.

Dua daripadanya aku kenal sejak mereka anak dara lagi. Betullah, lepas jadi isteri ni tidak boleh sewenang-wenangnya keluar huha huha seperti orang bujang.

Tidak bermakna juga jadi isteri itu terkongkong. Aku tengok diorang ni bahagia jak ada penjaga masing-masing. Apa-apa hal ada orang ambil berat, ada orang prihatin.

Semalam si Fie dan Kak Sinta pun berapa kali pegang handphone buat laporan kepada tuan besar masing-masing.

Aku pun hebat jugak, handphone aku berbunyi banyak kali. Mak aku balik-balik telefon untuk ingatkan aku beli minyak petrol 1 gelen!

~

2 comments:

  1. hahhaahha itu semestinya... buat report... nnt sampai rumah ada orang merajuk sapa susah... diri ini jg yg susah heeeeeeeeee....
    best hangout with you all that night... thanks for everything.....

    ReplyDelete
  2. hahah hati2 dia merajuk. i klik like utk komen c fie.

    ReplyDelete