- kLIk - kLIk - kLIk - kLIk -

Hari ini aku bersiap awal pergi kerja..

...sebab hari ini aku menaiki penganggutan awam ke tempat kerja. Aku mesti keluar rumah awal kalau tak mahu lewat tiba di opis. Aku perlu menaiki bas dua kali untuk sampai ke opis. Berjalan kaki dari Rumah ke Bus Stop seperti 'exercise' pagi.

Anjing macik rajin mengekskot dari belakang. Macam berjoging pulak dia. Sempat main kejar-kejar dengan anjing macik tu, sepanjang lorong Taman Sri Utama sampai simpang jalan kami main-main. Dapat aku hirup udara pagi lama-lama, tulah selalunya pagi-pagi sedut aircond kereta. Ada satu Vios putih lalu ntah jiran mana satu, main hon tidak tahu sebab. Bukan aku main tengah jalan raya sangat pun. Memang lain kan jadi pemandu dengan pejalan kaki....

Tunggu bas pagi-pagi senang sebab bas banyak saja untuk ke KK. Sampai bandar KK, aku cari bas ke Jalan Kolam...... TIADA. Tengok jam di tangan, habislah kalau lewat. Dalam kepala fikir teksi. Aku tidak mahu telefon abang/kakak..nanti kena bising. Itu pun kalau lepas bising dia mahu bantu..nasib-nasiblah kalau dibantu. Aku tidak mahu susahkan diorang, semalam pun sudah kena dengan abang. Akhirnya teksi jugaklah walaupun duit dalam wallet cukup-cukup makan. Syukur sampai opis tidak lewat. Tapi kan..pakcik teksi aku naik tu best. Lucu. Gurau-gurau dengan dia sempanjang jalan. Sempat dia pesan dengan aku "besok jangan ko lambat lagi", boleh boleh kan? hahaaa besok tak pasti aku dapat naik teksi lagi ka tidak. Teringat bapaku bah.. :(

Batuk...
Sampai sakit dada sudah. Batuk buat kita jadi lemah.
mo makan power root biskut tiger ni supaya jadi kuat
Sepatutnya waktu lunch ni aku pi maybank pastu pi pejabat pos pastu..pastu..
..bah malas sudah aku mo menaip.
wateber laa

senyumlah..walau macam mana sekalipun.

No comments:

Post a Comment