- kLIk - kLIk - kLIk - kLIk -

Buku - Riwayat Hidup Puteri-puteri Nabi S.A.W (Muhammad Bahaqi)


Dengan hidung yang masih dihuni virus influenza, buku ini dihabiskan. Setitik demi setitik air mata jatuh. Bukan sebab selesma yang melampau merangsang mata.. tapi jujur, buku ini sangat indah ceritanya. Kasih sayang keluarga yang diceritakan membuat sebak di dada.  Kisah 4 puteri Rasulullah yang menempuh pahit manis kehidupan. Kemanisannya tentang cinta dan mencintai antara insan. Juga kepahitan kerana terpisah daripada suami dan keluarga. Kebapaan Rasulullah sangat menyerlah. Pengorbanan demi pengorbanan mereka lakukan demi agama Allah. Penyatuan kekeluargaan..itulah yang diidamkan oleh sesiapa pun kan. Lepas baca buku ini aku tarik nafas dalam-dalam dan hembus panjang..

~!~!~!~!~!~

Penyanyi : Zzati
Lagu: Lan Laga
Lirik: Ahmad Fedtri Yahya


Jangan sebab lirik lagu di bawah ini aku dicop jiwang tidak kena tempat. Sekadar lagu yang menggamit hati sejak dari petang tadi. Berkumandang di supermarket waktu jalan-jalan cari sabun cuci piring petang tadi. Aku suka. Ok sekian..bye...



Detik indah milik berdua
Detik indah menguntum asmara
Kau bermakna kau bertakhta
Jujur aku lafazkan...sayang...

Sayang tetap sayang
Sayang...

Hati ini hanya milikmu
Hati ini tiada curiga
Ku berjanji kekasih
Aku hanyalah untukmu



1 comment:

  1. ya... rindu sy mo baca cerita zaman Nabi2... cerita2 tu boleh motivasikan diri jg ..hmmmmmm

    ReplyDelete