- kLIk - kLIk - kLIk - kLIk -

Facebook

Dikala pengguna internet sibuk sebar menyebar berita bahawasanya laman sosial terbesar di internet iaitu Facebook akan shutdown in the middle of march this year, aku dan bos aku gelak-gelak. Ya lah kan bos aku susah-susah block facebook dari sistem komputer di opis ni. Sekali dengar berita facebook mau tutup sudah. Dengan sukacitanyalah bos aku ketawa. Eleh bos aku tu pun pengguna facebook jugak sebenarnya..
  
Berapa hari ni pengguna internet pun terkeliru dan mengelirukan diri sendiri whether its just a rumor or daripada Zuckerberg sendiri.

Dan ini berita aku ringkaskan daripada MSN News bertarikh 10 Jan 2011 (By Agence France-Presse, Updated: 1/10/2011)

Facebook menafikan khabar angin laman tersebut akan diberhentikan. 

Khabar angin yang menyatakan facebook akan ditamatkan sebenarnya telah dicetuskan oleh sebuah sarkastikal website yang juga menyebarkan tentang berita-berita sarkastik seperti "Alien Spaceships to Attack Earth in 2011" and "George Clooney Running for President." Berita bahawa jaringan sosial yang digunakan oleh lebih 500 juta ahli itu akan ditamatkan (Facebook) telah tersebar dengan drastiknya di laman sosial Twitter dan juga Facebook sendiri.

Pihak Facebook sendiri menafikannya. "We didn't get the memo about shutting down, so we'll keep working away like always. We aren't going anywhere; we're just getting started,".

So anda si pengguna facebook, suka tak? =P





*Btw, ini tak bermakna facebook akan terus bertahan lama. Sekarang pun banyak rumors yang menyatakan facebook mengalami kerugian terus menerus. Server perlu ditambah memandangkan pengguna semakin meningkat dan uploading gambar2 pun semakin berlambak..mana mau cari space? Upgrading memerlukan duit. Tapi itu pun just a rumor. Terpulanglah kepada Zuckerberg dia pun sudah kaya kan kan kan??

No comments:

Post a Comment