- kLIk - kLIk - kLIk - kLIk -

Bos jaga hati pekerja.

   Teknik bos jaga hati pekerja... : kerja kasi kurang, letak kuih (rasuah ni1) atas meja pekerja  

(jangan ketawa..ini real punya.)

ceritanya macam ni,

Hari ini aku kenyang makan kuih. Tart telur, popia ubi, bun turkey roll..  Mengunyah-mengunyah sajalah sampai waktu pulang.

Ada saja bungkusan tidak dikenali atas mejaku. Belum sempat aku cakap apa-apa, sudah Madam M bersuara, "Itu kuih halal punya..tiada bab1..beli di bakery bawah.."   Hah! Itu ayat dia setiap kali letak kuih atas meja. Aku tak tanya pun..dan aku mana la berani tanya depan-depan pasal halal ka tidak..syukurlah family bos ni pemaham.

Kenapa bos tiba-tiba baik sangat? (sebelum ni pun dia memang baik..hari ini saja terlebih baik.)

Sabtu lepas aku hantar surat resign.

Surat resign aku kena tolak. Panjang ceritanya, malas aku cerita sini.

Satu saja sebelum aku balik ni (sambil jeling jam hampir pukul 6 ptg),  cara paling berkesan jaga hati pekerja yang juga mampu buat pekerja teruja adalah.... NAIKKAN GAJI.

sekian, bye..

No comments:

Post a Comment