- kLIk - kLIk - kLIk - kLIk -

Ringkas updated

Updated issue : Program amal rakan-rakan online KFM

Firstly, maaf sebab lambat update the progress. Anywhere program sudah pun proceed dgn jumlah RM450. Finally, semalam hamper2 (38 bungkus) sudah sampai di lantai bilik penjaga asrama SKPKT (Sek. Keb. Pendidikan Khas Tuaran). CT dan Kak Sinta ke sana dalam pukul 8.30. Ceria saja adik2 tu bila nampak kami bawa barang. :) Time kami mo balik tu kena serbu..rasa mau bawa balik ja sorang tu sebab dia melekat peluk kita..hehee

Sungguh seronok cuma agak kelam kabut sikit sebab ada miskomunikasi antara penjaga asramanya yang blur dengan pihak pengurusan yg CT hubungi. Diorang tidak dimaklumkan pun kedatangan kami sedangkan CT sudah telefon dan beritahu dengan Cikgu Taufik petang itu juga. Ustazah Suzana yang Cikgu Taufik suruh CT rujuk malam itu pun tidak ada di situ.

Lagi, yang agak sedih jugaklah, jumlah pelajar asrama sebenarnya adalah 59 orang. Tidak seperti yang pen.kanan beritahu (38 orang). Semalam kalau boleh Kak Sinta dan CT serahkan sendiri satu-satu dengan adik-adik kurang upaya yang comel belaka tu ,tapi hamper tak cukup maka kami suruh penjaga asrama simpan dulu.

Sedikit report kewangan ringkas,

- Budget yg terkumpul drp sumbangan fasa 1 tu : RM420. (8 orang penyumbang saja, syukurlah semua muarah hati)

- Memang semua sedia maklum tak sampai target kita untuk dapatkan RM600 kutipan (RM15 untuk 1 hamper).


- so, dengan RM420 yang ada devide by 38  = RM 11.05 saja / hamper. Mujur CT jumpa cari kedai jimat untuk dapatkan barang-barang.

- 1 hamper = tuala mandi, ubat gigi, berus gigi, minuman kotak, 2 bungkus kek. :)







Sekarang ni, CT dan Kak Sinta mau survey pendapat kawan-kawan, ada lagikah yang berhati mulia yang mahu menyumbang lagi untuk hamper 22 orang (dalam rm250)? Jika ada, CT akan teruskan buat untuk 22 hamper lagi. Jika tidak ada sumbangan, CT akan terus maklumkan saja pada Cikgu di SKPKT bagi hamper pada pelajar yang betul-betul layak saja.

Itu sajalah buat masa ni. Selanjutnya nanti CT buat laporan penuh.

HARAP MAAF, GAMBAR2 SEMASA KAMI HANTAR HAMPER KE SKPKT TAK SEMPAT TANGKAP SEBAB HAMPER BELUM SERAH PADA ADIK-ADIK LAGI.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------


P/S : Sempat bah cari makan on the way hantar Kak balik. hahaa..

Penat dan lapar, so singgah di restoran seafood Gaya Utama Jalan Kionsom

Kak Sinta yang bawa DUA perut..babynya mau ikan saja.

muka penat lepas balik kerja...~

2 comments:

  1. Uik naaa... CT...mahu jg sy ikut malam tu... dua hati juga saya ni... c ND tu kata dia ok sahaja... tp yg saya tak senang sangat mak mertua saya tu.. iya lakan.. asal balik kerja sahaja.. mesti sya la harapan untuk tolong masak2 ni... kalau kita pergi siang hujung minggu sy on sj tu huhuuuuu sorry la CT.. ni la hal sebenarnya kenap tak dpt ikut kamu....

    ReplyDelete
  2. nda pa ba fie..ok ja.

    ko menantu yg baik ba fie. siuk ko jd menantu harapan

    ReplyDelete